Sortowanie
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(11)
Czytelnia
(1)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Regionalne
(1)
Autor
Adamek Irena
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Bielski Janusz. (1934- )
(1)
Blake Quentin (1932- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Burch Noel
(1)
Dahl Roald (1916-1990)
(1)
Frania Monika
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Górszczyk Antoni (1892-1980)
(1)
Kamler Mikołaj
(1)
Kania Agnieszka
(1)
Kopczyńska-Rojek Karolina
(1)
Merecz Dorota
(1)
Mink Joanna
(1)
Montessori Maria
(1)
Mróz Anna M
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Niziurski Edmund (1925-2013)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paluch Michał
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rękas Sylwester
(1)
Schaefer Klaus
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Szafrańska Dorota
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1918-1939
(1)
Język
polski
(17)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczyciele
(10)
Pedagogika
(5)
Uczniowie
(3)
Kształcenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Blended learning
(1)
Dahl, Roald (1916-1990)
(1)
Dwudziestolecie międzywojenne (1918-1939)
(1)
Dzieci
(1)
E-learning
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ewaluacja
(1)
Górszczyk, Antoni (1892-1980)
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
I wojna światowa (1914-1918)
(1)
Jeńcy wojenni
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Legiony Polskie (1914-1917)
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Niziurski, Edmund (1925-2013)
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Spryt
(1)
Sturm, Johannes (1507-1589)
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wiejskie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Ławka szkolna
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: dzieło
Matilda
(1)
Sposób na Alcybiadesa
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Pisarzowa (woj. małopolskie, pow. limanowski, gm. Limanowa ; okolice)
(1)
Powiat limanowski (1920-1939)
(1)
Rosja
(1)
Stawropol (Rosja)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść
(2)
Edycja krytyczna
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Literaturoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i tożsamościowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Współfinansowanie: Instytut Pedagogiki (Uniwersytet Jagielloński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Publikacja została sfinansowana przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929-051 (1 egz.)
Regionalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.05 (3 egz.)
Filia Sowliny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika wczesnoszkolna : kluczowe problemy / Irena Adamek. - Kraków : Libron, 2016. - 223, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
,,Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa''
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III/P (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Współfinansowanie: Uniwersytet Łódzki i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej